پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۲۸:۱۲

تاج چاه ۳۶ خانگیران بدون حضور دکل تعویض شد

باشگاه خبری فراساحل: عملیات تعویض تاج چاه ۳۶ خانگیران شرکت بهره‎برداری نفت و گاز شرق بدون حضور دکل حفاری و با ایمنی کامل، در حداقل زمان ممکن و با صرفه‎جویی قابل ملاحظه‎ای انجام شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، احمد رجبی، سرپرست شرکت بهره‎برداری نفت و گاز شرق در ارتباط با مراحل انجام این عملیات گفت: به دلیل مخاطره‌های کار در مخزن مزدوران، تعویض تاج چاه نیازمند استقرار دکل حفاری بود، اما کارکنان ستادی و عملیاتی شرکت با رعایت کامل اصول ایمنی و به حداقل رساندن ریسک کار، موفق به تعویض تاج چاه شدند. وی افزود: در صورت استقرار دکل حفاری به چند ماه زمان و صرف هزینه‎های چند میلیارد تومانی برای آماده‌سازی محوطه به منظور استقرار و برپایی دکل، انجام عملیات تعویض، جمع‌آوری دکل و نصب مجدد تسهیلات سرچاهی نیاز بود و تولید چاه هم در این مدت متوقف می‌شد.

رجبی گفت: اداره‌های خدمات فنی (درون چاهی و چاه‎پیمایی)، ترابری، آزمایشگاه، عملیات بهره‎برداری، خدمات تأسیسات چاه‌ها، پمپ تراک ملی حفاری و با نظارت مهندسی بهره‌برداری و اداره‌های بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) و حراست، این عملیات را براساس برنامه کامل فنی و ایمنی اداره مهندسی نفت اجرا کردند. شرکت بهره‎برداری نفت و گاز شرق عنوان یکی از سه شرکت تابع شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که افزون بر تامین نیاز نیروگاه نکا و پتروشیمی بجنورد، گاز مورد نیاز استان‎های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران، گلستان و بخشی از سمنان را تامین می‎کند.



  کد خبر : 5806
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :